FANDOM

Kolejny z odcinków serialu "Na Sygnale", swoją premierę miał 3 kwietnia 2014 roku.

Przebieg odcinkaEdytuj

Rozpoczyna się Wigilia, a ratownicy zaczynają swój świąteczny dyżur. Córka Wiktora Zosia zapowiada, że odwiedzi ich na stacji w Leśnej Górze. Krótko po miłej świątecznej atmosferze załoga karetki dostaje wezwanie do kantoru gdzie czeka już policja i mały oddział antyterrorystyczny. Okazuje się, że na kantor napadł przebrany za Św. Mikołaja i uzbrojony mężczyzna, który bierze właściciela kantoru i pracownika na zakładników, a kobiecie z dzieckiem pozwolił wyjść. Niestety jak twierdzi jeden z funkcjonariuszy bandyta zabarykadował się w środku bo ochrona zjawiła się na miejscu w błyskawicznym tempie i nie zdążył uciec.

W tym czasie po pomoc do ratowników zgłasza się pracownica hospicjum, która opiekuje się obecnie starym umierającym panem oczekującym na swojego syna, który miał przyjechać tego dnia w Wigilię. Wysłana zostaje Martyna, która miała za zadanie sprawdzić co mu jest i utrzymać go na jakiś czas przy życiu. Nagle z kantoru usłyszano strzał broni palnej, ratowniczka po podaniu tlenu zabiera sprzęt i biegnie sprawdzić co się dzieje. Po chwili z biura wybiega przestraszony zakładnik będący pracownikiem ów kantoru. Antyterroryści bezzwłocznie zatrzymują go i dla bezpieczeństwa skuwają w kajdany, natomiast ten wypiera się rzekomego aresztowania. Po umiejscowieniu mężczyzny w bezpiecznym miejscu natychmiastowo zostaje przesłuchany i mówi, że jego szef został postrzelony podczas próby obezwładnienia napastnika. Na szczęście policji udaje się wynegocjować o lekarza, który wejdzie i zbada rannego. Dowódca załogi ratowników Wiktor decyduje się na wejście do środka.

Lekarz udaje się do kantoru i mając przy głowie broń terrorysty stwierdza ciężką ranę po uderzeniu głową o stół oczywiście trzymając przestępcę w pewności, że jest to rana postrzałowa, by zlitował się i go wypuścił. Wiktor po kryjomu uzgadnia z zakładnikiem, że w odpowiednim momencie ma zacząć symulować drgawki. Na szczęście zdesperowany Olaf godzi się wypuścić właściciela, ale pod warunkiem, że Banach zostanie z nim wewnątrz. Później okazuje się, że Olaf napadł na kantor, by ukraść pieniądze na leczenie swojego 8-letniego syna z nieleczonym nadciśnieniem płucnym. Uważa, że przeszczep płuco-serca wykonany może być tylko w Japonii za 200 tysięcy złotych. Ta historia urzekła lekarza pogotowia, więc postanawia mu pomóc nic nie obiecując. Rozpłakany ojciec oddaje broń ratownikowi i wychodzą na zewnątrz, gdzie funkcjonariusze natychmiastowo aresztują napastnika.

W końcu załoga karetki ma czas dla siebie i Zosi, w internecie dowiadują się, że załamany ojciec trafił do więzienia, ale nie musi już martwić się leczeniem syna, gdyż rozpoczęta zostaje akcja zbierania pieniędzy na chorego chłopca. Jednocześnie dziadek będący w stanie agonalnym umiera, nie doczekał się przyjazdu syna, ale będąc w amnezji jest pewien, że stojący obok ratownik Piotr jest jego bliskim przez co nie umierał w samotności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki